Sněhové řetězy na elektromobily – jaký je rozdíl
Vozidla na elektrický pohon nejsou dnes již na silnici žádnou raritou. Napadlo vás ale někdy, jaké řetězy potřebují vaši električtí čtyřkolí miláčci?
Většina elektromobilů má velmi málo prostoru mezi kolem a podběhem. Použití klasických ocelových řetězů proto jednoduše není možné. Dalším velkým problémem je velký točivý moment, který auta s elektrickým pohonem mívají – jednotlivé sváry na řetězu jsou sice pečlivě testovány, ale především pro vozidla s normálním pohonem.
Jaké jsou možnosti?
Jednou z variant, které vás mohou na zledovatělé silnici zachránit, jsou látkové řetězy. A to především díky své konstrukční výšce. Na kolo se navlékají jako koupací čepice či ponožka a jejich přilnavost je docílena hrubým vzorem a vláknům, které zvyšují adhezi. Výhodou textilních řetězů je tichá a klidná jízda, ale hlavně se nemusíte obávat o to, že vám poškodí vůz. Jednoduchá instalace je však vykoupena nižší trvanlivostí. Látkové sněhové řetězy jsou často na jedno maximálně dvě použití.
Některé automobilky u svých elektromobilů v manuálu místo nasazování sněhových řetězů řidiče pobízí k nahuštění pneumatik na vyšší hodnotu.
Výjimkou je Tesla
Automobilka Tesla tento problém vyřešila jednoduše. Na 19" kola jejích aut výrobce testoval sněhové řetězy KONIG K-SUMMIT, které zvládnou i vysoký krouticí moment elektromobilu. Řetězy se nasazují pouze na zadní nápravu. A jak je při tomto postupu řešen nedostatek místa? Stačí nastavit vzduchové odpružení do pozice Střední a jízdní výšku na Nízkou. Před instalací řetězů je také doporučeno sundat Aero Wheels kryty kol, aby nedošlo k jejich poškození.