Sněhové řetězy na elektromobily – jaký je rozdíl

Vozidla na elektrický pohon nejsou dnes již na silnici žádnou raritou. Napadlo vás ale někdy, jaké řetězy potřebují vaši električtí čtyřkolí miláčci?

Sněhové řetězy na elektromobily - jaký je rozdíl

Většina elektromobilů má velmi málo prostoru mezi kolem a podběhem. Použití klasických ocelových řetězů proto jednoduše není možné. Dalším velkým problémem je velký točivý moment, který auta s elektrickým pohonem mívají – jednotlivé sváry na řetězu jsou sice pečlivě testovány, ale především pro vozidla s normálním pohonem.

Jaké jsou možnosti?

Jednou z variant, které vás mohou na zledovatělé silnici zachránit, jsou látkové řetězy. A to především díky své konstrukční výšce. Na kolo se navlékají jako koupací čepice či ponožka a jejich přilnavost je docílena hrubým vzorem a vláknům, které zvyšují adhezi. Výhodou textilních řetězů je tichá a klidná jízda, ale hlavně se nemusíte obávat o to, že vám poškodí vůz. Jednoduchá instalace je však vykoupena nižší trvanlivostí. Látkové sněhové řetězy jsou často na jedno maximálně dvě použití.

Některé automobilky u svých elektromobilů v manuálu místo nasazování sněhových řetězů řidiče pobízí k nahuštění pneumatik na vyšší hodnotu.

Výjimkou  je Tesla

Automobilka Tesla tento problém vyřešila jednoduše. Na 19" kola jejích aut výrobce testoval sněhové řetězy KONIG K-SUMMIT, které zvládnou i vysoký krouticí moment elektromobilu. Řetězy se nasazují pouze na zadní nápravu. A jak je při tomto postupu řešen nedostatek místa? Stačí nastavit vzduchové odpružení do pozice Střední a jízdní výšku na Nízkou. Před instalací řetězů je také doporučeno sundat Aero Wheels kryty kol, aby nedošlo k jejich poškození.